Searc Page

Άγχος και εξετάσεις

06/14/2021

Το άγχος είναι το πιο σύνηθες συναίσθημα όλων όσων έχουν να «αντιμετωπίσουν» την περίοδο των εξετάσεων.

Οι εξετάσεις αφορούν ένα μεγάλο ηλικιακό εύρος και δεν περιορίζονται μόνο στα σχολικά η πανεπιστημιακά έδρανα. Πολλοί είναι αυτοί που καλούνται να ανταποκριθούν στη δια βίου μάθηση με όσα αυτή συνεπάγεται σε θέμα πιστοποιήσεων, μελέτης και εξετάσεων.

Η εμπειρία ενός ανθρώπου στις εξετάσεις, παραδοσιακά ξεκινά στην ηλικία των 12 ετών. Σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία τα παιδιά είναι δύσκολο να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους, το άγχος τους και την πίεση που πιθανόν τους ασκείται, με αποτέλεσμα να μην έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Είναι κοινά αποδεκτό πως το άγχος και το stress είτε λειτουργούν ως επιπλέον κίνητρο για την επίτευξη των στόχων, είτε είναι παράγοντες που πιθανόν να οδηγήσουν σε αποτυχία ακόμα και διαβασμένους μαθητές ή υποψηφίους, οι οποίοι καταβάλλονται ψυχολογικά και αδυνατούν να αποδώσουν στο μέγιστο.

Ακόμα και αν κατά την προετοιμασία του ο υποψήφιος έχει προετοιμαστεί ή έχει φανταστεί τη στιγμή της εξέτασης, δεν μπορεί να προβλέψει πως θα αντιδράσει τη στιγμή εκείνη ή αν θα καταφέρει να ελέγξει τις σκέψεις του. Επομένως, δεν είναι λίγες οι φορές που η αποτυχία δεν οφείλεται σε έλλειψη γνώσεων ή μαθησιακό πρόβλημα, αλλά σε έλλειψη δεξιοτήτων αυτοελέγχου γενικώς και του άγχους των εξετάσεων ειδικώς.

 

Ο φόβος της αποτυχίας κυρίως δημιουργεί το αίσθημα του άγχους. Τις περισσότερες φορές συνοδεύεται από τις ανάλογες σωματικές αντιδράσεις άγχους, όπως ταχυκαρδία, εφίδρωση, μούδιασμα, τρέμουλο, δύσπνοια, ζάλη, σφίξιμο στο στομάχι, κ.λπ., που μπορούν να οδηγήσουν μέχρι την κρίση πανικού. Στην περίπτωση αυτή ίσως βοηθήσει η εφαρμογή απλών τακτικών, όπως οι βαθιές αναπνοές, η χαλάρωση των μυών, ο θετικός τρόπος σκέψης, οι θετικές δηλώσεις προς τον εαυτό μας ή ένα διάλλειμα.

Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι παράγοντες κούραση και εξάντληση. Αν και αυτό δεν συναντάται συνήθως σε μικρές ηλικίες, επηρεάζει τα μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ. Για παράδειγμα, σε κρίσιμες εξετάσεις όπως οι πανελλήνιες ή τα δύσκολα πανεπιστημιακά μαθήματα από τα οποία εξαρτάται η απόκτηση του πολυπόθητου πτυχίου, ή ακόμα και μια σημαντική πιστοποίηση απαραίτητη για την απόκτηση κάποιας εργασιακής θέσης ή εξέλιξης. Ο μεγάλος όγκος πληροφοριών σε συνύπαρξη με την παράλληλη εργασία και φυσικά την συνυπάρχουσα κοινωνική ζωή, οδηγεί σε παρατεταμένη κόπωση. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ξοδεύουν πολλές ώρες μελετώντας, χωρίς να κοιμούνται και να τρέφονται σωστά. Η αίσθηση ότι δεν θα προλάβουν κυριαρχεί, επιβαρύνεται ο τρόπος ζωής και φυσικά η απόδοση δεν είναι η επιθυμητή.

Υιοθετείστε συνήθειες που θα σας βοηθήσουν και εφαρμόστε απλά tips που θα βελτιώσουν την απόδοση σας.

  1. Διαμορφώστε το χώρο σας

Οργανώστε το χώρο σας έτσι ώστε να σας εξυπηρετεί αλλά και να σας ευχαριστεί. Το να περνάτε αρκετές ώρες στο τραπέζι της κουζίνας ή στο καναπέ χωρίς να έχετε τον δικό σας προσωπικό χώρο θα σας κουράζει περισσότερο και πιθανό να σας αποσυντονίζει .Βάλτε τα αγαπημένα σας αντικείμενα και χρώματα στο γραφείο σας και σίγουρα θα μελετάτε με περισσότερη όρεξη.

  1. Υιοθετήστε μια ρουτίνα

Καθορίστε συγκεκριμένες ώρες τις ημέρες για μελέτη. Βρείτε το διάστημα που ανταποκρίνεστε καλύτερα (πρωί ή βράδυ) και μείνετε συγκεντρωμένοι και συνεπείς, κάνοντας τακτικά διαλείμματα που θα σας δίνουν την απαιτούμενη ενέργεια.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις από την εταιρεία μας και να μαθαίνετε πρώτοι τις εξελίξεις σε νέα προϊόντα.

  1. Ορίστε στόχους

Λειτουργείτε πάντοτε με καθορισμένους στόχους. Φτάνοντας στο επιθυμητό αποτέλεσμα κάθε φορά θα νιώθετε μεγαλύτερη σιγουριά και αυτοπεποίθηση για τον εαυτό σας.

  1. Φροντίστε τον οργανισμό σας

Κοιμηθείτε επαρκείς ώρες, έτσι ώστε να μπορείτε να ανταπεξέλθετε στη καθημερινότητα. Τραφείτε ισορροπημένα,  εξασφαλίζοντας στον οργανισμό σας όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα ενισχύσουν τη μνήμη και τη συγκέντρωση σας. Βρείτε λίγο χρόνο για άθληση, ακόμα και 30 λεπτά γυμναστικής θα σας εκτονώσουν και θα σας αναζωογονήσουν. Μην αφήνετε το άγχος και τη σωματική και ψυχική κούραση να σας στερήσουν την επιτυχία. Βοηθήστε επιπλέον τον οργανισμό σας σωματικά και ψυχικά λαμβάνοντας συμπληρώματα διατροφής που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις σας και καλύπτουν τις ανάγκες σας.

Στην OLONEA θα βρείτε το ιδανικό διατροφικό συμπλήρωμα για την περίοδο των εξετάσεων, τη τόνωση που χρειάζεστε και την ενίσχυση της πνευματικής σας απόδοση. Το rhodiotil® MOOD UP περιέχει τιτλοδοτημένο εκχύλισμα από το φυτό Rhodiola rosea, μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη D3, σε ιδανικό και επαρκή συνδυασμό για τη βέλτιστη δράση τους. Οι δραστικές ουσίες της Rhodiola, rosavin και salidroside, σε συνδυασμό με επιλεγμένα μικροθρεπτικά συστατικά με κλινικά αποδεδειγμένη δράση, συμβάλλουν στη βελτίωση της διάθεσης, της συγκέντρωσης και στη καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Αναλυτικότερα:

  • Η Rhodiola rosea ή αλλιώς χρυσή ρίζα χαρακτηρίζεται ως προσαρμογόνο βότανο. Λόγω του τιλοδοτημένου εκχυλίσματος 2,5% rosavin και 2,5% salidroside, εξασφαλίζεται μέγιστη απόδοση των ωφέλιμων ιδιοτήτων του φυτού, προσδίντας στον οργανισμό ότι αυτός χρειάζεται τη δεδομένη στιγμή, τόνωση ή χαλάρωση.
  • Το μαγνήσιο παίζει καίριο ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση, ενώ η επαρκής πρόσληψη του μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης.
  • Οι βιταμίνες B1, B6, και B12, βοηθούν στην παραγωγή ενέργειας και στη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος.
  • H βιταμίνη D3 σχετίζεται άμεσα με το νευρικό σύστημα και ενισχυεί τη διάθεση, ενώ είναι γνωστό οτι η σύνθεση της υποστηρίζεται από το ηλικό φως. Αυτό σημαίνει οτι σε περιόδους με μειωμένη ηλιακή έκθεση, όπως ο χειμώνας, ο οργανισμός μπορεί να εμφανίσει ανεπάρκεια βιταμίνης D3 και να παρουσιαστούν συμπτώματα εποχικής κατάθλιψης.

Γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες στην πνευματική συγκέντρωση και γνωστική λειτουργία είναι τα ωμέγα 3 απαραίτητα λιπαρά οξέα. Το omegazym® PLUS περιέχει ιχθυέλαιο υψηλής περιεκτικότητας σε ω3 λιπαρά οξέα.
Με 850mg απαραίτητων λιπαρών οξέων DHA και EPA ανά 1050mg ιχθυελαίου, τα ω3 της OLONEA® θα γίνουν ο σύμμαχός σας αυτή την περίοδο. Η υψηλή περιεκτικότητα των ω3 ανά κάψουλα σε ποσοστό 85% και η βέλτιστη καθαρότητα επιτυγχάνονται, μετά από πολλαπλή συμπύκνωση και φιλτράρισμα χάρη στην κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, διπλή απόσταξη.
Η διπλή απόσταξη περιλαμβάνει αρχικά μοριακή απόσταξη και στη συνέχεια short path απόσταξη. Το ιχθυέλαιο του omegazym® PLUS προέρχεται από σαρδέλες και αντζούγιες, αλιευμένες από νερά της Ανταρκτικής, μιας από τις πλέον καθαρές θάλασσες του πλανήτη. Η επιλογή μικρών ψαριών σε συνδυασμό με τις μεθόδους απόσταξης εξασφαλίζουν την απουσία βαρέων μετάλλων, που συχνά συσσωρεύονται σε μεγάλα ψάρια όπως ο τόνος ή ο σολομός. Παράλληλα η μέθοδος απόσμησης με τη χρήση υδρατμών απομακρύνει τη δυσάρεστη επίγευση και οσμή ψαριού με απόλυτα φυσικό τρόπο χωρίς τη χρήση χημικών και χωρίς τη χρήση αρωματικών ουσιών

Η περίοδος των εξετάσεων, λοιπόν, απαιτεί οργάνωση, αυτοπεποίθηση, υπομονή και επιμονή.
Με τον σωστό και ισορροπημένο τρόπο ζωής αλλά και την κατάλληλη ενίσχυση
σίγουρα τα αποτελέσματα θα είναι τα επιθυμητά.

Ακόμα και αν δεν είναι όμως,
θυμηθείτε ότι σημασία έχει η σωματική και ψυχική υγεία,
ώστε να θέσετε και να κατακτήσετε έναν νέο στόχο.

Κοινοποίηση Άρθρου

Προϊόντα που αναφέρονται στο άρθρο

rhodiotil® MOOD UP

Συνδυασμός εκχυλίσματος Rhodiola rosea, βιταμινών και μετάλλων για τόνωση & ενέργεια.

Συνδυασμός εκχυλίσματος Rhodiola rosea, βιταμινών και μετάλλων για τόνωση & ενέργεια.