Searc Page

Συμβουλές για υγιεινές διατροφικές συνήθειες στη δουλειά

06/01/2021

Η διατήρηση της πνευματικής εγρήγορσης και της παραγωγικότητας κατά τη διάρκεια της μέρας, καθώς και της ψυχικής ανθεκτικότητας βρίσκουν τις ρίζες τους στην επαρκή τροφοδότηση του οργανισμού με αναγκαία θρεπτικά συστατικά. Η σωστή πρόσληψη τροφής κατά τη διάρκεια της μέρας, δεν μας εξασφαλίζει μόνο την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ανταπεξέλθουμε στις καθημερινές μας ασχολίες και υποχρεώσεις, αλλά είναι υπεύθυνη και για την εύρυθμη λειτουργεία όλων των οργανικών συστημάτων και κυρίως  του μεταβολισμού. 

Αναφερόμενοι στη σωστή πρόσληψη τροφής κατά τη διάρκεια της μέρας, εννοούμε πέρα από την κατανάλωση υγιεινών τροφών και σωστών συνδυασμών, και τη διατήρηση συγκεκριμένων ωρών για την κατανάλωση των γευμάτων μας, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε την τροφή μας. Ωστόσο, αναλογιζόμενοι τον σύγχρονο τρόπο ζωής, διαπιστώνουμε εύκολα ότι η ισορροπία αυτή είναι δύσκολο να διατηρηθεί. Ή μήπως όχι;

Το μυστικό βρίσκεται στον προγραμματισμό.  Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι δομημένος έτσι ώστε να λειτουργεί ορθά σε ρουτίνα, στα πλαίσια δηλαδή επαναληψιμότητας και συνέπειας. Από επιστημονική σκοπιά αυτό εξηγείται άψογα από τον κιρκάδιο ρυθμό, το βιολογικό ρολόι του οργανισμού που συντονίζει όλα τα οργανικά συστήματα με βάση το φυσικό φως, τον τρόπο διατροφής και άλλους φυσικούς παράγοντες. Αν σκεφτείτε λοιπόν ότι ξυπνάτε συγκεκριμένη ώρα κάθε πρωί λόγω της πρωινής σας εργασίας, δεν έχετε από το να δημιουργήσετε τη δική σας ρουτίνα όσον αφορά και τις διατροφικές σας συνήθειες.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις από την εταιρεία μας και να μαθαίνετε πρώτοι τις εξελίξεις σε νέα προϊόντα.

Παρακάτω δίνονται βασικά tips που θα σας καθοδηγήσουν στην προσπάθειά σας να δημιουργήσετε και να εδραιώσετε τις καθημερινές διατροφικές σας συνήθειες.

  1. Καθορίστε τον αριθμό και τις ώρες κατανάλωσης των γευμάτων σας!

    Η διατήρηση συγκεκριμένου αριθμού γευμάτων και συγκεκριμένων ωρών κατανάλωσής τους καθημερινά, αποτελεί ίσως το “α” και το “ω” για την εκπαίδευση του οργανισμού και την προσαρμογή του. Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας συνιστά την κατανάλωση περίπου 5 γευμάτων τη μέρα, ξεκινώντας με το πρωινό και κλείνοντας με το βραδινό γεύμα τουλάχιστον 2-3 ώρες πριν τον ύπνο. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο κάθε οργανισμός είναι μοναδικός, είναι σημαντικό να ορίσετε ώρες και αριθμό γευμάτων που πραγματικά εξυπηρετεί το πρόγραμμά σας και καλύπτει απόλυτα τις βιολογικές σας ανάγκες.

  2. Ξεκινήστε τη μέρα σας με το πρωινό που σας ταιριάζει!

    Δεν έχετε χρόνο; Δεν έχετε όρεξη; Δεν γνωρίζετε τι πρέπει να φάτε; Δεν ξέρετε πως να το προετοιμάσετε; Όλα αυτά είναι πιθανές εξηγήσεις που δίνει κανείς, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι παρά αντίσταση που προβάλει στην υιοθέτηση μιας νέας συνήθειας. Το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς παρέχει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται στο ξεκίνημα της μέρας, σηματοδοτώντας την ενεργοποίηση του μεταβολισμού και κατά συνέπεια όλων των υπόλοιπων συστημάτων που επηρεάζονται από αυτόν. Εάν λόγω χρονικών περιορισμών καταναλώνετε το πρωινό σας στο γραφείο, φροντίστε να το έχετε προετοιμάσει από το προηγούμενο βράδυ και να είναι καλά συντηρημένο. Φροντίστε το πρωινό σας να αποτελείται από έναν κατάλληλο συνδυασμό θρεπτικών και όσο γίνεται πιο φρέσκων τροφών και σε ποσότητα που να σας προσφέρει κορεσμό, χωρίς όμως να τον υπερβαίνει.

  3. Η ενυδάτωση είναι πηγή ενέργειας!

    Το σώμα μας χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει. Χωρίς επαρκή παροχή υγρών, τα θρεπτικά συστατικά δεν μεταφέρονται με την ταχύτητα που απαιτείται στους κατάλληλους ιστούς, με αποτέλεσμα να έχουμε έλλειψη ενέργειας. Επομένως, η κατανάλωση αρκετών και κατάλληλων υγρών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ζωτικότητας και της παραγωγικότητας. Αν και ο καφές αποτελεί ένα δημοφιλές ρόφημα στον χώρο εργασίας και όχι μόνο, δεν λειτουργεί ενυδατικά και ή υπερβολική κατανάλωσή του ή σε συνδυασμό με παρατεταμένη νηστεία, λειτουργεί επιβαρυντικά για τον οργανισμό. Ή καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε είναι να καταναλώνεται αρκετό (μεταλλικό) νερό, περίπου 2 lt ημερησίως, ή φυσικά ροφήματα βοτάνων που σας ενυδατώνουν και παράλληλα σας παρέχουν τις ευεργετικές ιδιότητες των φυτοθρεπτικών συστατικών που περιέχουν. Οι φυσικοί χυμοί φρούτων είναι μια ακόμα καλή πηγή ενυδάτωσης και πρόσληψης βιταμινών. Ενδείκνυται όμως να μην καταναλώνονται σκέτοι, αλλά με τη συνοδεία κάποιου σνακ, ώστε να αποφευχθεί  η απότομη αύξηση της γλυκόζης στο αίμα και η αδυναμία που προκαλείται με την εξίσου απότομη πτώση της. Προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι συχνά λόγω του αυξημένου φόρτου εργασίας το αίσθημα της δίψας ακούσια παραβλέπεται, επομένως η συνειδητή, τακτική πρόσληψη υγρών είναι απαραίτητη. 

  4. Τα ενδιάμεσα γεύματα κάνουν τη διαφορά!

    Τα σωστά ενδιάμεσα γεύματα αποτελούν το κλειδί τόσο για την εγρήγορση του μεταβολισμού, όσο και για τη διαχείριση του αισθήματος της πείνας και κατά συνέπεια για τη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους. Το σνακ αποτελεί ζήτημα ποιότητας και όχι ποσότητας. Όταν νιώθει κανείς πεινασμένος, ένα ανθυγιεινό σνακ μπορεί να είναι η πρώτη του επιλογή. Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι τροφές πλούσιες σε λίπος, ή σε απλά σάκχαρα, είναι υποσυνείδητα συνδεδεμένες με την άμεση κάλυψη του αισθήματος της πείνας. Πράγματι, οι τροφές πλούσιες σε απλά σάκχαρα δίνουν μια γρήγορη ώθηση σε ενέργεια, αλλά η δράση τους είναι βραχυπρόθεσμη και επιφέρει σύντομα το αντίθετο αποτέλεσμα. Ενδείκνυται λοιπόν η κατανάλωση ισορροπημένων και υγιεινών ενδιάμεσων γευμάτων, όπως κάποιο εποχιακό φρούτο σε συνδυασμό με ξηρούς καρπούς, κάποιο πολύσπορο προϊόν ολικής άλεσης, μία χειροποίητη μπάρα δημητριακών, ή εάν επιθυμείτε κάτι γλυκό μία λογική ποσότητα μαύρης σοκολάτας με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο και ξηρούς καρπούς. Οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν ικανοποιητικά snacks, γρήγορα και εύκολα προς κατανάλωση ακόμα και στον χώρο εργασίας σας.

  5. Τα μυστικά της προετοιμασίας γεύματος.

    Η προετοιμασία των κυρίως γευμάτων σας, είναι αυτή που θα κάνει τη διαφορά, καθώς θα σας προσφέρει μία υγιεινή και θρεπτική λύση που θα σας διευκολύνει εξαιρετικά. Ακόμα και αν δεν αρέσκεστε στο μαγείρεμα, η προετοιμασία ενός κυρίως γεύματος δεν είναι όσο χρονοβόρα και δύσκολη νομίζετε. Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από γρήγορες και νόστιμες συνταγές για την παρασκευή εύκολων προς κατανάλωση και αποθήκευση γευμάτων που μπορείτε να πάρετε μαζί σας στον χώρο εργασίας σας.

Τέλος, όσο απαιτητικό και αν είναι το πρόγραμμά σας εν ώρα εργασίας, υπενθυμίζετε τακτικά στον εαυτό σας ότι η υγεία σας αποτελεί τη νούμερο ένα προτεραιότητά σας και ο τρόπος που θρέφετε τον οργανισμό σας καθορίζει άμεσα την κατάστασή της είτε το αντιλαμβάνεστε, είτε όχι. Δώστε λοιπόν τη σημασία και τη φροντίδα που το σώμα σας αποζητά και να είστε σίγουροι πως αυτό θα σας ανταμείψει.

Κοινοποίηση Άρθρου

Προϊόντα που αναφέρονται στο άρθρο

bacteflora® DAILY

Συμβιωτικό με προβιοτικό & πρεβιοτικό για την καθημερινή συμπλήρωση του εντερικού μικροβιώματος και τη φυσιολογική λειτουργία του εντέρου.

Συμβιωτικό με προβιοτικό & πρεβιοτικό για την καθημερινή συμπλήρωση του εντερικού μικροβιώματος και τη φυσιολογική λειτουργία του εντέρου.

omegazym PLUS

omegazym® PLUS

Ιχθυέλαιο, υψηλής συγκέντρωσης Ωμέγα 3 λιπαρών οξέων για ομαλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, των αρθρώσεων, των οστών, της όρασης και του εγκέφαλου.

Ιχθυέλαιο, υψηλής συγκέντρωσης Ωμέγα 3 λιπαρών οξέων για ομαλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, των αρθρώσεων, των οστών, της όρασης και του εγκέφαλου.

rodiotil® MOOD UP

Συνδυασμός εκχυλίσματος Rhodiola rosea, βιταμινών και μετάλλων για τόνωση & ενέργεια.  

Συνδυασμός εκχυλίσματος Rhodiola rosea, βιταμινών και μετάλλων για τόνωση & ενέργεια.