Searc Page

Τα υπέρ και τα κατά του μεσημεριανού ύπνου

02/21/2022

Η μεσημεριανή ανάπαυλα είναι αποδεδειγμένο, ότι έχει όφελος στην πνευματική διαύγεια και την ουσιαστική ξεκούραση στα πλαίσια της απαιτητικής καθημερινότητας. Άλλωστε από πολύ μικρές ηλικίες διαπιστώνεται αυτή την αναγκαιότητα, με τα παιδιά να συνηθίζουν να κοιμούνται 1-2 ώρες τα μεσημέρια για να γεμίζουν ενέργεια. Κοινώς αποδεκτό είναι, επίσης, το γεγονός ότι και πολλοί ενήλικες νιώθουν έντονη την ανάγκη να ξαποστάσουν και να κλείσουν τα μάτια τους για λίγα λεπτά, απόρροια της έντονης ημέρας και πιθανόν του μη ποιοτικού βραδινού ύπνου. Βέβαια στην εποχή μας, με τα απαιτητικά ωράρια και τις ατελείωτες υποχρεώσεις πολλοί έχουν ενοχοποιήσει τον ύπνο και τα οφέλη του, θεωρώντας ότι ο μεσημεριανός ύπνος είναι σημάδι τεμπελιάς ή ανούσιας σημασίας σε σχέση με όσα άλλα σημαντικά τρέχουν.
Τα οφέλη
Ας πάψουμε να αρνούμαστε τη χαρά που μας προσφέρει ένας μεσημεριανός ύπνος μετά από μια δύσκολη ημέρα, κατά την οποία αναγκαστήκαμε να ξυπνήσουμε νωρίς, χωρίς να έχουμε συμπληρώσει τις απαραίτητες ώρες ύπνου. Οι πολυάσχολες και αγχωτικές μέρες συχνά οδηγούν σε υπερένταση και δυσκολία να κοιμηθούμε «βαθιά», αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε ένα αίσθημα κόπωσης όλη την επόμενη ημέρα και τελικά στη συσσώρευση έντασης. Η έλλειψη ύπνου όχι μόνο εμποδίζει την απόδοσή σας, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει την υγεία και το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Επομένως γίνεται αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι να συμπληρώνουμε κάποιες ώρες ύπνου μέσα στη μέρα και να φορτίζουμε τις μπαταρίες μας.
Μελέτες έχουν αποδείξει, ότι ο σύντομος και καλά προγραμματισμένος ύπνος μπορεί να βοηθήσει το σώμα, το μυαλό και τη διάθεσή των ανθρώπων όλων των ηλικιών. Πιο συγκεκριμένα:
• Βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη
• Αυξάνει την εγρήγορση, την απόδοση και την ενέργεια
• Τονώνει τη διάθεση
• Μειώνει τα λάθη και τα ατυχήματα
• Συμβάλλει στη διαχείριση του άγχους
• Μειώνει την αρτηριακή πίεση
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις από την εταιρεία μας και να μαθαίνετε πρώτοι τις εξελίξεις σε νέα προϊόντα.

Οι παγίδες
Ενώ ο ύπνος κατά το μεσημέρι μπορεί να ωφελήσει πολλούς, για κάποιους ίσως αντενδείκνυται. Η μεσημβρινή ξεκούραση δεν συνιστάται για ορισμένα άτομα, όπως αυτά που υποφέρουν από αϋπνία ή αγωνίζονται με τις διαταραχές ύπνου. Επιπλέον, ο μεσημεριανός ύπνος πρέπει να αποφεύγεται κάποιος νιώθει υπερβολική κούραση, η οποία όμως προέρχεται, λόγω συνταγογραφούμενων φαρμάκων, άγχους, κατάθλιψης ή διαταραχών της διάθεσης. Ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να επιδεινώσει αυτές τις καταστάσεις ή να κρύψει υποκείμενες παθήσεις υγείας.
Ακόμη και για εκείνους που δεν αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα, ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί μερικές φορές να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Ο πολύωρος ύπνος στη μέση της ημέρας μπορεί να σας προκαλέσει άγχος και σύγχυση, δημιουργώντας τα αντίθετα αποτελέσματα, ενώ ο μεσημεριανός ύπνος πολύ αργά μπορεί να σας να κοιμηθείτε τη νύχτα.
Dos and Don’ts
O καθένας από εμάς γνωρίζει καλύτερα τον οργανισμό του και τις ανάγκες του κάθε στιγμή. Το να γνωρίζει κανείς το πότε, το πόσο και το εάν χρειάζεται επιπλέον ώρες ύπνου, εξαρτάται από τις καθημερινές του συνήθειες, την ηλικία του και την κατάσταση της υγείας του. Παρακάτω αναφέρονται συμβουλές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις μεσημβρινές ώρες:
1. Σύντομος ύπνος
Οι καλύτεροι μεσημεριανοί ύπνοι διαρκούν περίπου 20 με 30 λεπτά. Η σύντομη διάρκεια είναι συνήθως πιο αναζωογονητική, σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να αισθανθείτε ανησυχία και να επηρεαστεί ο ύπνος σας τη νύχτα. Ερεύνα έχει ότι ακόμη και ένας 10λεπτος ύπνος μπορεί να βελτιώσει την απόδοσή σας.
2. Τακτική ώρα για ύπνο
Ο οργανισμός μας λειτουργεί καλύτερα, όταν ακολουθεί ένα σταθερό πρόγραμμα βασισμένο στη καθημερινή ρουτίνα. Αυτό σημαίνει ότι αν αρχίσετε να ακολουθείτε ένα τυπικό πρόγραμμα ύπνου, για παράδειγμα 23:00 – 07:00 και 14:30 – 15:00, το σώμα σας θα συγχρονιστεί με αυτές τις ώρες και θα αποδίδετε καλύτερα όλη την υπόλοιπη ημέρα. Σύμφωνα με την Mayo Clinic, η ιδανική ώρα για ύπνο είναι γύρω στις 14:00 το μεσημέρι, έτσι ώστε να μην επηρεάζεται ο ύπνος αργότερα.
3. Κατάλληλες συνθήκες
Ακόμα και αν είστε από αυτούς που λένε ότι κοιμούνται χωρίς δυσκολία ανεξαιρέτως, μην υποτιμάτε τις συνθήκες ύπνου. Επιλέξτε ένα ήσυχο μέρος, κατά προτίμηση το κρεβάτι σας, έχοντας φροντίσει να έχετε τα σωστά προϊόντα ύπνου, όπως μαξιλάρι και στρώμα. Αποφύγετε το έντονο φυσικό και τεχνητό φως κινητών και άλλων οθονών. Στην περίπτωση που πρόκειται για μεσημβρινό ύπνο, όπου το φυσικό φως κυριαρχεί, προσπαθήστε να το απομονώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο, χωρίς όμως το αποκλείσετε μιας και αυτό θα σας κάνει να χάσετε επαφή με το περιβάλλον και την πραγματική ώρα. Τέλος φροντίστε ώστε η θερμοκρασία να είναι σωστή. Ούτε η πολλή ζέστη ούτε όμως το κρύο θα σας αφήσουν να παραδοθείτε σε λίγα λεπτά ξένοιαστου ύπνου.
4. Διώξτε το άγχος
Αυτό που χρειάζεται να ξεκουραστείτε επαρκώς και να κοιμηθείτε ποιοτικά είναι να διαχειριστείτε τη συναισθηματική φόρτιση όλης της ημέρας. Αφήστε τις σκέψεις σας αλλά και τις συζητήσεις περί προβλημάτων εκτός κρεβατιού. Κάντε ένα μπάνιο να αποβάλλετε την ένταση μετά τη δουλεία ή διαβάστε 5-10 σελίδες του αγαπημένου σας βιβλίου. Μην ξεχνάτε ότι όσα ζούμε μεταφέρονται στο υποσυνείδητο μας, φέρνοντας μας όνειρα ή εφιάλτες ακόμα και τα 30 λεπτά μεσημεριανού ύπνου.
5. Συμπληρώματα διατροφής για χαλάρωση
Δοκιμάστε το νοοτροπικό σκεύασμα rhodiotil® CALM, το οποίο συμβάλλει στη διαχείριση του stress και τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Το rhodiotil® CALM περιέχει το προσαρμογόνο βότανο Rhodiola Rosea, γνωστό για τη δράση του στη διατήρηση της ομοιόστασης και την ενίσχυση του οργανισμού σε κάθε ανάγκη. Το τιτλοδοτημένο εκχύλισμα Rhodiola rosea με δραστικά συστατικά 2,5% rosavin και 2,5% salidroside, συνδυάζεται με αμινοξέα φυτικής προέλευσης και υψηλής καθαρότητας, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, προάγει την ισορροπία, βοηθάει στην αποφόρτιση από το στρες και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Συμβάλλει στο κοιμηθείτε εύκολα χωρίς τη χρήση υπνωτικών σκευασμάτων, παρέχοντας σας ένα σύμπλεγμα συστατικών απαραίτητων για την υγεία του νευρικού, ενδοκρινικού και μεταβολικού σας συστήματος.
Κοινοποίηση Άρθρου

Προϊόντα που αναφέρονται στο άρθρο

omegazym PLUS

rhodiotil® CALM

Συνδυασμός εκχυλίσματος Rhodiola rosea, βιταμινών, μετάλλων και αμινοξέων για τη διαχείριση του stress.

Συνδυασμός εκχυλίσματος Rhodiola rosea, βιταμινών και μετάλλων για τόνωση & ενέργεια.